Známy predajca značkovej športovej obuvi vo svojej nedávnej kampani na novú kolekciu predstavil švédsku modelku, umelkyňu a fotografku Arvidu Byström. Zaujala nielen dievčensky nevinnou tvárou, ale i niečím, čo mnohých ľudí po celom svete šokovalo a poriadne znechutilo. Chlpatými nohami a neoholeným podpazuším. Predstavila sa taká, akou v skutočnosti žena je. Prirodzená. 

Nová kolekcia obuvi nesie názov „Superstar“ a zameriava sa na autentickosť a prirodzenosť. Nové modely topánok predvádzajú „neokukané“ tváre, osobnosti, ktoré sa nepýšia škandálmi, ale najmä svojou prácou. Arvida, mladučké dievča zo Švédska, pred kamerami zapózovala s prirodzeným ochlpením na rukách, nohách i pod pazuchami. Kvôli objektívom sa holiť v žiadnom prípade nechcela. A reakcie na seba nenechali dlho čakať.

Nová kolekcia športovej obuvi bola navrhnutá tak, aby „predefinovala krásu,“ čomu reklamní mágovia adekvátne prispôsobili i štýl celej kampane. Nečudo preto, že videá a fotografie mladučkej Arvidy spôsobili taký rozruch.

Kým jedna skupina sledovateľov reklamnej kampane okamžite reagovala komentármi plnými opovrhovania, znechutenia a urážok, iná skupina zas zaujala opačný názor. Pozitívnymi a motivačnými komentármi ocenili výber modelky, návrat k prirodzenosti a výzvu bojovať proti zaužívanému „Matrixu“ prezentácie ženy ako vyholenej bohyne so silikónmi po celom tele.

Nie je to dievča, to je opica…hrozné, urážlivé.. reklama na samovraždu…je toto čo sa má zo ženy stať? Nie ďakujem…Mám rád svoju európsku kultúru a jej hodnoty. Žena by sa o seba mala starať, ako vyzerá, byť trieda… toto je zosmiešňujúce…

Toto je perfektné video, ktoré ukazuje, akí sú ľudia dneška malí. Prečo hneď urážať to dievča? Je to JEJ život, JEJ sloboda, JEJ voľba, neznamená to, že sa nám to musí páčiť, ale prečo jej voľbu nerešpektovať? Prečo urážať jej slobodu voľby? Chcete všetci žiť ako roboti? Zombie? … Ak je ona šťastná s tým, aká je, potom som aj ja šťastný. Osobná sloboda je pre každého z nás v tomto živote to najdôležitejšie.
Ďakujeme ti Adidas za to, že nám ukazuješ ženu takú, aká je a čo ženstvo v skutočnosti zahŕňa … Wow! som dojatá. Konečne niekto ľuďom pripomenul, akí môžu byť. Palce hore, Adidas a ďakujem ti. Skvelá práca aj pre marketing.

Hlavná hrdinka na „chlpatý škandál“ reagovala sklamane: „Nemôžem si ani len predstaviť, ako mám v tomto svete existovať a mať pritom svoje vlastné privilégiá. Posielam vám lásku a skúste si pamätať, že nie každý má príležitosť byť osobnosť.“

Zdroj: www.boredpanda.com | Foto: www.instagram.com | Video: www.youtube.com