Nakupovanie v týchto časoch ani zďaleka nie je také ako bývalo. Do obchodu sa dostanete len s rúškom a v rukaviciach a aj počet ľudí v predajni je obmedzený. Je potrebné dodržiavať odstup minimálne dva metre medzi druhým zákazníkom a zbytočne sa pri nákupe nezdržovať. Len nakúpiť to potrebné a ísť. Na voľný košík totiž vonku čakajú ďalší ľudia.
Každý musí uznať, že predavačky to v čase hrozby vírusu COVID-19 vôbec nemajú ľahké. Ľudia sú kvôli dôležitým opatreniam nervózni a mnohí robia zamestnancom reťazcov prácu navyše. Dušu si vyliala na sociálnej sieti predavačka, ktorá svoju prácu robí rada a aj ju baví. Zaráža ju však správanie niektorých ľudí a preto sa rozhodla napísať zopár slov do skupiny Priznania žien.
Sem-tam si vypočujeme nepekné komentáre
„Dobrý deň, pracujem v obchode. V týchto ťažkých dňoch sedím v pokladni, dokladám a vykladám tovar, upratujem, dezinfikujem a to všetko pre vás, milí zákazníci. Moja práca ma naozaj veľmi baví, mám ju rada. Vyštudovala som síce niečo iné, ale doba je už taká. Našťastie, nechodím s odporom a sebazaprením do práce ako väčšina ľudí.
To všetko, čo mám na starosti 9 hodín denne ma dosť vyčerpáva. Sedieť a makať v rúškach, v ktorých nemôžete normálne dýchať. Totálne sa vám rosia okuliare, pod rukavicami máte rozmočené ruky, v dobrom úmysle rozháňate zákazníkov, aby nestáli pri sebe a dodržiavali odstup 2 metre, za čo si sem-tam vypočujeme nepekné komentáre. To je ale pre vaše dobro. My v pokladni máme od vás odstup tak asi pol metra.
Namiesto tlieskania na balkóne sa začnite správať slušne
Aj preto vás veľmi prosím, namiesto tlieskania na balkóne sa začnite správať slušne v obchode. Tovar, ktorý práve nechcete nehádžte kade tade. Je veľmi frustrujúce, keď pri dokladaní nájdem zmrzlinu zastrčenú za horčicami, salámu nakrájanú a vyhodenú medzi oblečením a mäso, ktoré pani za pultom vyberie, naváži a polepí hodíte do keksov.
Minimálne 4 hodiny upratujeme, triedime a hlavne všetko hádžeme do tzv. odpisov. Že náš obchod je veľký a má peňazí dosť? To ale neznamená, že sa budeme chovať takto. Mamičky debatujúce pri regáloch, detičky, čo prepichujú prštekom postupne jogurty a kopú si loptu v oddelení hračiek a sem tam niečo rozbijú. Veď čo, buďme radi, že ešte fungujeme.
Nenadávajte pokladníčke pri pokladni
Nenadávajte pokladníčke pri pokladni, že sa vám zmrzlina, ktorú ste si dali do košíka pred dvoma hodinami roztopila. Lebo však asi máme zlé mrazáky. Nie nemáme. Len je to normálne, že sa po dvoch hodinách roztopí všetko mrazené. Len ju nehádžte do krabice po práve vykúpenom víne. To je moja veľká prosba k vám, naši milí zákazníci. Držím vám a aj nám palce, aby sme to zvládli a apelujem na vás. Prosím vás, chovajte sa ako ľudia, slušní ľudia.“
Zdroj: Facebook /Priznania žien | Foto: pixabay.com